Kristdemokrater "invaderar" Uppsala!

Har haft en trevlig dag med seminarier. Den första höll Anders Wjikman. Jag la fram önskemål till den Kristdemokratiska miljöarbetsgruppen att alla miljöskatter borde "öronmärkas" till att explecit gå till miljöbefrämjande åtgärder och fou inom detta område
. För det kan inte vara så att miljöskatter ska gå till vanlig välfärd. För vad som då händer när miljöskatteintäkterna minskar så måste skatterna in och då kommer skatt att läggas även på miljövänlig produktion för få in skatt till den gemensamma välfärden. Nej, miljöskatter ska enbart gå till insatser som ger oss miljövänliga alternativ. Anders Wjikman höll med mig, men finansministrar gillar inte låsta skatter tyvärr. Däremot lovade han att lägga mitt förslags anda att när utsläppsrätterna ska kosta pengar så kan dessa låsas till miljöbefrämjande åtgärder. Det tycker jag låter riktigt intressant.

Nu ska jag göra mig redo för kvällens fest. Du som läser detta snart blir nog först med att veta att festens hemliga gäst blir..Carola!!!!.. .

Ha en go kväll,
Magnus Hedman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback