Träffade ungdomar igår kväll

Igårkväll var jag med på en sammankomst på andersbergsmedborgarserviceen. Inbjudna var ungdomar från området och vi unga som sitter i kommunfullmäktige i Halmstad. Jag som igår var 36år fick vara med nästan på nåder... gränsen var egentligen 35 år.

Upplägget var kul, arrangören gjorde upp en linje med ja och nej i ändarna längs golvet som vi och ungdomarna skulle ställa oss på beroende på hur vi vi svarade på frågorna. Sedan var det lite diskussion om varför vi valde att ställa oss där som vi gjorde. Frågorna innefattade allt från surrogatmammor till fildelning.

När vi var klara bjöds det på välsmakande pizza och diskussionerna blev lite lättsammare. Jag tyckte detta var en fullträff. Ett bra och lättsamt sätt skapa möten mellan ungdomar och oss politiker som jag tycker vi borde göra fler gånger.

Magnus Hedman
Kandidat till Europaparlamentet för Kristdemokraterna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback