Ändligen fick jag turen att gå upp.

Fick tala för min motion

--------------

Det är bra och skönt att höra att äntligen är dags för pensionärerna, eller hur?
Och det är i linje med min motion 8:5 "Höj pensionen nu!"

Jag som kristdemokrat anser det är viktigt ur ett människovärdesperspektiv attt kunna leva utan att vara beroende av bidrag, speciellt på ålderns höst.

Istället för att slopa jobbskatteavdraget eller att sänka skatten för pensionärer så tycker jag det är bättre att vi höjer pensionerna!

Därför yrkar jag att ålderspensionen (garantipensionen) höjs med 1200sek/månad så den blir jämförbar med våra grannländer. Även att grundpensionen, utan dröjsmål, anpassasa till den allmänna löneutvecklingen.

Dessvärre så biföll inte rikstinget min motion.
/Magnus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback